Przed adaptacją.
Spotkanie rekrutacyjne z rodzicami. Podczas tych rozmów rodzic dowiaduje się o:
-planie dnia
– zajęciach edukacyjnych
– umiejętnościach i kwalifikacjach kadry
– sposobie komunikacji z rodzicami
– statucie Klubu Malucha
– o dokumentacji ( umowa)
– poznanie Sali ( spotkanie na Sali)
– dofinansowanie 400+ ( sposób składania wniosku)
Etapy wydłużania czasu w placówce podczas rozpoczętej adaptacji.
Adaptacja trwa 2 tygodnie z możliwością wydłużenia do 4 tygodni. Po tym czasie przechodzimy na pakiet docelowy.
Podczas adaptacji przyprowadzamy dziecko na 8.00 do 10.00 ( jeśli jest potrzeba prosimy rodzica o wcześniejszy odbiór).
W każdym kolejnym dniu wydłużamy ten czas:
I etap 8.00-10.00
II etap 8.00- 10.30 (odbieramy po zupce)
III etap 8.00- 11.30/12.00 (zostaje na drzemkę) po przebudzeniu prosimy rodzica o odbiór,
IV etap 8.00 – 12.30 zostaje na zabawę po drzemce,
V etap 8.00 zostaje na obiadek,
VI etap końcowy zostaje zgodnie z wybranym pakietem.
Koszt adaptacji.
Podczas adaptacji korzystamy z PAKIETU CZERWONEGO, czyli mamy do wykorzystania10 godzin tygodniowo.
Pakiet ten jest płatny 200 zł, nie wykorzystane godziny z powodu nieobecności dziecka nie przechodzą na kolejny tydzień. Tyczy się to także do nieobecności spowodowanej chorobą.
Płatność dokonujemy na początku każdego tygodnia. Nadgodziny (gdy dziecko zostaje dłużej) płacimy w piątek każdego tygodnia.
Podczas adaptacji nie są naliczane opłaty za wyżywienie.
Jeśli adaptacja przebiega prawidłowo możemy wcześniej ją zakończyć i przedłużać kolejne etapy adaptacyjne, w przypadku gdy dziecko przechodzi ją w ciężki sposób ustalamy wspólnie z rodzicami plan działania ( bardziej indywidualny).
Zasady panujące na sali podczas adaptacji.
Dziecko ma możliwość przyniesienia swojej ulubionej zabawki, maskotki/przytulanki, by czuło się bezpieczniej w nowym miejscu.
Zabawy i zajęcia są precyzyjnie dobrane podczas adaptacji.
Przestrzeń dla dziecka jest przygotowana tak aby uniknąć przebodźcowania.
Szybkie pożegnanie z dzieckiem, nie należy przedłużać i przeciągać pożegnań rodziców z dzieckiem.
Gdy opiekunka widzi zmęczenie czy nadmierny stres dziecka dzwoni do rodziców i prosi o szybszy odbiór.
Budowanie relacji kadry z dzieckiem.
Opiekunka szanuje wybory i odmowę dziecka, nie narzuca lecz zachęca do wspólnej zabawy.
Kadra zwraca uwagę na potrzeby dziecka, ich rozpoznawanie i sposoby zaspakajania przez rodzica, by jak najszybciej nauczyć się jak tworzyć warunki komfortowe pobytu dziecka w placówce.
Wybrane zachowania, które świadczą o pomyślnym przebiegu adaptacji.
Dziecko bawi się z opiekunką, rówieśnikami lub samo.
Dziecko pije i je samodzielnie lub pozwala opiekunce sobie pomóc w tych czynnościach.
Dziecko krótko żegna się z rodzicem lub pomimo płaczu samodzielnie wchodzi na salę i pozwala opiekunce się uspokoić.
Dziecko w miarę swoich możliwości komunikuje opiekunce swoje potrzeby,
Dziecko zachowuje się spokojnie, bierze udział w zabawach, zajęciach (czynnie lub biernie -obserwując grupę).
Kadra opiekuńcza jest w kontakcie z rodzicem i w sytuacji kryzysowej informuje go o sytuacji i prosi o przybycie do placówki.
W trakcie adaptacji kadra daje wsparcie rodzicom w sytuacjach dla nich trudnych.
W okresie adaptacji kadra poświęca rodzicom dużo uwagi.
Opiekunki przekazują rodzicom informacje o sposobie funkcjonowania dziecka w klubie. Podpowiadają jak można pomóc dziecku w procesie adaptacji, na co zwrócić uwagę.
Istnieje możliwość kontaktu telefonicznego lub indywidualnego w trakcie czasu pracy. Kontakt telefoniczny z kadrą opiekuńczą możliwy jest w trakcie drzemki dzieci.