Przed adaptacją.

Spotkanie rekrutacyjne z rodzicami. Podczas tych rozmów rodzic dowiaduje się o:

-planie dnia

– zajęciach edukacyjnych

– umiejętnościach i kwalifikacjach kadry

– sposobie komunikacji z rodzicami

– statucie Klubu Malucha

– o dokumentacji ( umowa)

– poznanie Sali ( spotkanie na Sali)

– dofinansowanie 400+ ( sposób składania wniosku)

Etapy  wydłużania czasu w placówce podczas rozpoczętej adaptacji.

Adaptacja trwa 2 tygodnie z możliwością wydłużenia do 4 tygodni. Po tym czasie przechodzimy na pakiet docelowy.

Podczas adaptacji przyprowadzamy dziecko na 8.00 do 10.00 ( jeśli jest potrzeba prosimy rodzica o wcześniejszy odbiór).

W każdym kolejnym dniu wydłużamy ten czas:

 I etap 8.00-10.00

II etap 8.00- 10.30 (odbieramy po zupce)

III etap 8.00- 11.30/12.00 (zostaje na drzemkę) po przebudzeniu prosimy rodzica o odbiór,

IV etap 8.00 – 12.30 zostaje na zabawę po drzemce,

V etap 8.00 zostaje na obiadek,

VI etap końcowy  zostaje zgodnie z wybranym pakietem.

Koszt adaptacji.

Podczas adaptacji korzystamy z PAKIETU CZERWONEGO, czyli mamy do wykorzystania10 godzin tygodniowo.

Pakiet ten jest płatny 200 zł, nie wykorzystane godziny z powodu nieobecności dziecka nie przechodzą na kolejny tydzień. Tyczy się to także  do nieobecności spowodowanej chorobą.

 Płatność dokonujemy na początku każdego tygodnia. Nadgodziny (gdy dziecko zostaje dłużej) płacimy w piątek każdego tygodnia.

Podczas adaptacji nie są naliczane opłaty za wyżywienie.

Jeśli adaptacja przebiega  prawidłowo możemy wcześniej ją zakończyć i przedłużać kolejne etapy adaptacyjne, w przypadku gdy dziecko przechodzi ją w ciężki sposób ustalamy wspólnie  z  rodzicami plan działania ( bardziej indywidualny).

Zasady panujące na sali podczas adaptacji.

Dziecko ma możliwość przyniesienia swojej ulubionej zabawki, maskotki/przytulanki, by czuło się bezpieczniej w nowym miejscu.

Zabawy i zajęcia są precyzyjnie dobrane podczas adaptacji.

Przestrzeń  dla dziecka jest przygotowana tak aby uniknąć przebodźcowania.

Szybkie pożegnanie z dzieckiem, nie należy przedłużać i przeciągać pożegnań  rodziców z dzieckiem.

Gdy opiekunka widzi zmęczenie czy nadmierny stres dziecka dzwoni do rodziców i prosi o szybszy odbiór.

Budowanie relacji kadry z dzieckiem.

Opiekunka szanuje wybory i odmowę dziecka, nie narzuca lecz zachęca do wspólnej zabawy.

Kadra zwraca uwagę na potrzeby dziecka, ich rozpoznawanie i sposoby zaspakajania przez rodzica, by jak najszybciej nauczyć się jak tworzyć warunki komfortowe pobytu dziecka w placówce.

Wybrane zachowania, które świadczą o pomyślnym przebiegu adaptacji.

 Dziecko bawi się z opiekunką, rówieśnikami lub samo.

 Dziecko pije i je samodzielnie lub pozwala opiekunce sobie pomóc w tych czynnościach.

 Dziecko krótko żegna się z rodzicem lub pomimo płaczu samodzielnie wchodzi na salę i pozwala opiekunce się uspokoić.

Dziecko w miarę swoich możliwości komunikuje opiekunce swoje potrzeby,

Dziecko zachowuje się spokojnie, bierze udział w zabawach, zajęciach (czynnie lub biernie -obserwując grupę).

 Kadra opiekuńcza jest w kontakcie z rodzicem i w sytuacji kryzysowej informuje go o sytuacji i prosi o przybycie do placówki.

W trakcie adaptacji kadra daje wsparcie rodzicom w sytuacjach dla nich trudnych.

W okresie adaptacji kadra poświęca rodzicom dużo uwagi.

Opiekunki przekazują rodzicom informacje o sposobie funkcjonowania dziecka w klubie. Podpowiadają jak można pomóc dziecku w procesie adaptacji, na co zwrócić uwagę.

Istnieje możliwość kontaktu telefonicznego lub indywidualnego w trakcie czasu pracy. Kontakt telefoniczny z kadrą opiekuńczą możliwy jest w trakcie drzemki dzieci.

5/5 - (2 votes)

admin

Pozostałe artykuły


Ogłoszenie

Z dniem 15 lutego 2024 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606)

Czytaj więcej
Powered by Trust.Reviews